25 Ekim 2013 Cuma

Bir Sadık Hidayet klasiği daha...



Orjinal Adı   : Sayeruşen (farsça)
Türkçe Adı   : Alacakaranlık
Yazar : Sadık Hidayet
Çeviren : Mehmet Kanar
Sayfa : 112
Yayınevi : YKY
Türü : Öykü


       öncelikle  çevirmenin adını da kitap künyelerine eklemem gerektiğini fark ettim. bir dilci olarak bu kadar geç fark etmiş olmam da ayrıyetten canımı sıktı... sonuçta onların çevirebildiği kadar tanıyabiliriz yazarı ve anlayabiliriz öyküyü...içimde kalan bu ukteyi da belirttikten sonra kitaba gelmek istiyorum :)

7 dramatik öykü ve yine bir intihar fikriyle dolu olan bu kitap da (kendisi de intihar etmiştir) diğer kitapları gibi çok güzel.......ölüm, öbür dünya,ruh gibi konuların yanı sıra beni en çok etkileyen kadın erkek ilişkileri oldu.....doğu kültüründe erkeklerin/ öncelikle kadınların üstlendikleri roller icabı yaşadıkları saplantılı sevgilerini çok içten anlatıyor ve olanları gerçekten okura hissettirebiliyor....... aslında o kadar geçmişe gitmeye bile gerek yok ben hala benzer hikayeleri konu komşu muhabbetlerinde duyuyorum...kocası ne yaparsa yapsın sevmekten vazgeçmeyen her şeye razı kadınlar..... aradığını hiç bir kadında bulamayan ve hıncını masum birinden çıkaran erkekler....

 insanların hayatlarına hem gerçek hem de kurgu dünyalarda, nerede olursa olsun insanca dokunan ve nedense daha çok acıyı çekip çıkaran bir yazar....keşke biraz da mutlu olabilseydi diye içimden geçirmeden edemedim...

öteki dünyada ruhlar arasında geçen bir konuşma :
"yeryüzünde bir kaçış umudu var. o da ölüm,ölüm! fakat burada ölüm de yok. bizler mahkumuz , duyuyor musun? kör bir iradeye mahkumuz."






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder