4 Ekim 2013 Cuma

Kral Katili Güncesi 1-2

Orjinal Adı   : The Kingkiller Chronicle:Day One -The Name of the Wind
Türkçe Adı   : Kral Katili Güncesi :1. Gün- Rüzgarın Adı
Yazar : Patrick Rothfuss
Sayfa : 736
Yayınevi : İthaki
Türü : Fantastik Roman




"Her bilge adamın korktuğu üç şey vardır: fırtınalı bir deniz,aysız bir gece ve yumuşak başlı birinin öfkesi."


1. kitapta yumuşak başlı birinin öfkesini gördük, 2. kitapta da aysız bir gecenin tehlikesini bu da üçüncü kitapta fırtınalı bir denizin bizi bekliyor olacağının habercisi....hazırlıklı olmalıyız :)




Orjinal Adı   : The Kingkiller Chronicle:Day Two -The Wise Man's Fear
Türkçe Adı   : Kral Katili Güncesi :2. Gün- Bilge Adamın Korkusu
Yazar : Patrick Rothfuss
Sayfa : 1139
Yayınevi : İthaki
Türü : Fantastik Roman 


kitapların kalınlıklarına bakınca bu kadar uzun sürdüğüne göre bir sürü ıvır zıvırla doludur diye düşünmüştüm ama elimden bırakmak bile istemeden peş peşe bir solukta okudum :)


fantastik kurgular içerisinde en çok beğendiğim seriler arasına kesinlikle girdi. Kvothe diye bir çocuğu anlatan kitaplar, bizi onunla birlikte mekandan mekana sürüklüyor....lavtasından çıkan sesi ifade edişi kardeşimin de dediği gibi insanı o sesi duyuyormuş gibi yapıyor...bir insan bir kurgudan başka ne bekleyebilir?


aynı zamanda insanlar gibi zaafları olan, kahraman ama hataları var dedirten ve böylece bizi karaktere daha da yaklaştıran bir kitap olması da çok güzel... 


arka plan çok doyurucu.....okul ve bilimsel olayalar bile çok gerçekçi...kendi içinde gerçekliğini kurmuş.. gerçekten insanın inanası


geliyor..hatta belki de böyle bir şey var dedirtiyor :)

kitaptaki diğer karakterlere gelince büyükten küçüğe hepsi sağlam... delisine ,tenekecisine , hancısına hepsine bayıldım...


Şuan karşınıza bir tenekeci çıksa şöyle derdi "bu kitapları ve  şu bir bardak çayı da almayı sakın unutma"...ve bilirsiniz ki bir tenekecinin size al dediği şeyleri almamak kesinlikle pişmanlık getirir :))



Auri ve Kvothe(pp 43-2.kitap)

"Bana ne getirdin?" diye sordu.
"Sen bana ne getirdin?" diye karşılık verdim.
Sırıttı. "Armut olduğunu zanneden bir elmam var,"diyerek onu gösterdi "ve kedi olduğunu sanan bir ekmeğim.Birde marul olduğunu sanan bir marulum."
"Demek ki akıllı bir marulmuş."
"Hiç de bile."diye nazikçe homurdandı. "Akılı bir şey kendini marul zanneder mi hiç?"
"Bir marul olduğu zaman bile mi?" diye sordum.
"Özellikle de o zaman."dedi Auri ." Marul olmak yeterince kötü zaten. Bir de öyle olduğunu düşünmek ne feci." 

gibi absurd diyaloglar da beni kendine bağladı....daha ne diyim? eğlenceli saatler :)


3 yorum:

  1. "Burada suçun bir önemi yok. Bir ağaç fırtına çıkaramaz ama budalalar bile yıldırımın nereye düşeceğini bilir." Manet'ten bir alıntı.

    Bu arada o kardeş benim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aman da alıntı yaparmış :) aferin sana :)

      Sil
    2. tekrar okuyasımı getirdin kitabı :)

      Sil