8 Ocak 2015 Perşembe

George Orwell - Kitaplar ve Sigaralar

Kapakta olmayan bilgiler;
Sayfa Sayısı : 119
Türü : Deneme
Özgün Adı : Books v. Cigarettes
Kapak Tasarım : Gülay Tunç

Uzun zamandır blogumu ihmal ettiğimin farkındayım, kendimi kötü hissediyorum ama bazı bazı üşengeçlik geliyor..
Tüm tozlarımı silkip yazmaya oturmamı sağlayan kitap ise bu oldu. Herkesin bu kitaptan haberi olmalı!
Orwell'ı 1984 ve Hayvanlar Çiftliğinden biliyoruz tabiki ancak onlar dışında da kitapları var ve bence bu kitap biraz özel. 
Çünki deneme kitabı olması vesilesi ile kendi düşüncelerini direkt dinliyor ve kitabın yarısından sonra küçük George ile tanışıyoruz. İlkokul yaşlarında nasıl bir hayat yaşadığına dair fikir ediniyoruz ki ben yazarların hayatlarını hep çok merak ederim :)
Kitaba adını veren deneme ise sıkça karşılaştığım bir sorunun 1930 lu yıllarda da aynen sorulduğunun bir kanıtı. 
Kitap okumanın pahalı bir uğraş olduğunu iddia edenlere karşılık 
Orwell oturmuş kitaplara harcadığı parayı hesaplamış 
ve o dönem çok yaygın olan sigara alışkanlığına harcana parayla kıyaslama yapmış. 
Sonuç mu ? Sizce :)))
Ayrıca editörlük ve sahaflık da yapmış olan Orwell o işler
hakkındaki fikirlerini de çok güzel anlatmış.
Kitapçı açmayı kendine hayal edilmiş biri olarak  bu beni biraz ürküttü denebilir.
O dönem de bile gerçek okurların azlığından, sahaflara gelen 
insan profilinin kötülüğünden  bahsetmiş..
1930 Londra'sıyla şimdinin Türkiye'sinin birbirine nasıl benzediğini 
okusanız şaşarsınız. 
Gerçi son dönemde bizde de bir okuma atağı var..
Market sepetlerine düşmüş olsa da kitaplar,insanlara ulaştığı 
sürece bence sorun yok..
Okudukça kitap kalitemizin artıp,merakımızın gelişeceğine inanıyorum.
Bu güzel karlı günlerde herkese sıcak içeçeğiyle keyifli okumalar diliyorum :)

4 yorum:

  1. ismini görünce tam benlik dedim ama kitap parası mı sigara mı deyince hafiften bir ürperti geldi, sanırım okuyamam ben bu kitabı , okursam çok üzülürüm :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. haha :) gerçekten hoş bir yorum olmuş :) bence kitap almayı eleştiren bir kişi değilseniz,her ikisine de para harcamanız kimseyi alakadar etmez..bu yazı bunu eleştirenlereeee :)))içinizi ferah tutun :)

      Sil
  2. Merhabalar!

    Yazınızı okudum ve sayenizde George Orwell'ın bu eseriyle de tanışabildim.
    En çok bilinen iki romanını okumuştum ama bahsettiğiniz bu deneme romanı gerçekten ilgimi çekti. Teşekkürler! :)

    Zamanınız olursa, kendi naçizane bloguma da beklerim.
    yazimcakitap.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben teşekkür ederim,tabiki blogunuza da bakarım,farklı yorumlar okumak her zaman eğlencelidir, keyifli okumalar :)

      Sil