10 Eylül 2013 Salı

Yürüdüğüm Sokaklar 4-kendime notlarım, alışveriş önerilerim ya da bunun gibi şeyler/SLOVAKYA


            BRATİSLAVA

Heykellere dikkat :)

Slovakya'nın başkenti olan Bratislava'ya Avusturya ya giderken günü birlik uğradık. kısa bir şehir turu oldu. 
Euro kullanması para birimi olarak devamlı döviz alıp satan yapan bizler için bir avantajdı açıkçası. şehirde yine veba anıtı, sıfır kilometre taşı gibi her yerde olan heykeller vardı..

Bir deee başka bir yerde göremeyeceğimiz çok enteresan bir heykel var!! tam sokakta gidiyorsunuz, bir de bakıyorsunuz adamın biri kanalizasyon kapağından çıkmış etrafa bakıyor :) işte o İşçi Cumil'miş. yanındaki tabelada da "Man at work" yazıyor :) kalabalığın yoğunlaşmasından heykeli bulmak zor değil :) herkes orada değişik pozlarda fotoğraf çekinmeye çalışıyor ..bir arkadaşım kafasını eziyor gibi yaparak foto çektirdi :) bunun gibi bir sürü poz deneyenler oldu,kafasını okşayanlar,yanına yatanlar falan :) benim için Bratislava daki en hatırda kalıcı şey o heykeldi..






bunun dışında farklı muzip heykellerle karşılaşacaksınız. Mesela Napolyon'un bir banka kollarını dayamış durduğu bir heykeliyle fotoğraf çektirmek mümkün. ya da sokakta fötr şapkasıyla size selam veren adını bilmediğim birinin  selamını eğilerek ya da varsa şapkanızı çıkararak  almanız da mümkün :)








saraya giden yolda da altın renginde taç işaretleri var. onları takip etmek çok eğlencelii :) mutlaka onların peşinden de bir süre gidin :)







Alışveriş olarak da Gustav Klimt'in resimlerinin üzerine basılı olduğu bolca ıvır zıvırdan gerekli olanlar alınabilir..aslında Avusturyalı olmasına rağmen Bratislavada da onunla ilgili bolca şey var. burdan da hatıra kalsın diyerek bardak altlıkları ve küpe aldım :) bardak altlıklarını henüz kullanmadım ama küpeleri sık sık kullanıyorum ... 

bebek koleksiyonuma buradan bir şey ekleyemedim malesef :( küpelerle yetiniyorum..


şimdilik babays :)




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder