6 Eylül 2013 Cuma

Yürüdüğüm Sokaklar 3-kendime notlarım, alışveriş önerilerim ya da bunun gibi şeyler/MACARİSTAN



Budapeşte , MACARİSTAN


     Tarihi bilgiye pek girmeden genel izlenimlerimi anlatmak istiyorum zaten bu tür bilgiler nette bolca mevcut.
  • BUDA+ PEŞTE 
  • Bir nehir kenarında kurulmuş iki güzel ışıltılı şehir. gerçi doğu bloğu ülkesi olmasının verdiği bir büyük bina az insan, bol kasvet var ama ben genel anlamda çok beğendim. fantastik kitaplarda yürüyormuşsunuz gibi bir izlenim veriyor. her an bir köşeden vampirler ya da şovalyeler çıkacak gibi hissediyorsunuz:)
  • gelelim yeme içmeye. içecek olarak  ice tea cranberry i tavsiye ederim. türkiyede bulamadım ben. tadı çok güzel.en kısa zamanda gelmeli ,kesinlikle!!
  •  su alırken de without gas demek lazım yoksa bizim sodaya benzer bir su içmek zorunda kalıyorsunuz. bu sanırım tüm avrupa ülkeleri için geçerli. 
  •  yemek olarak hindi ve ceylan eti ni tavsiye edebilirim. hindilerinin bizim saman hindilerle hiç alakası yok. ceylan çorbası ise oraya özelmiş.içinde ceylan eti olan sulu bir yemek gibi aslında. ceylan etiyse ayrı bir olay mutlaka denenmeli!! inek etinden daha lezzetli ve daha yumuşak..ben çok beğendim şahsen :)

  • sokaklar oldukça tenhaydı. tur olarak biz daha kalabalıktık diyebiliriz :) yaya geçidi olayı şahane siz daha yaya geçidine yaklaşırken hem gidiş hem de geliş yönü durup sizin ahesterevan yürüyüşünüzü bekliyorlar :) italyanın aksine burda gözü kapalı yaya geçidinden geçerim ben şahsen :D



  • iki yakayı bağlayan fiyakalı köprüler var, saraylar, parlamento binası v.s. avrupada bulunan her bina burda mevcut ve avrupanın en iyi ışıklandırılmış şehri ünvanına layık bir çalışmaları vardı bence. tekne turu gerçekten güzel ancak paramız kısıtlı derseniz kenarda yürümekte çok keyifli.

  • gece dışarı çıkmak güvenli ancak pek insan olmadığı için insan kendini devamlı tedirgin hissediyor. her yerde göze çarpan solaryum ve masaj salonları var. bunlar gece gündüz açık. diğer yerler genelde akşam kapalı oluyor !! biz gece otelden çıkıp çok uzakta binaların arasından görünen ışıklı bir şeye doğru neredeyse bir saat yürüdük ve karşımıza yukardaki resimde gördüğünüz parlamento binası çıktı çok sevinmiştik :)

  • kendi para birimi olan forinti kullanmak daha karlı. euro da bozuyorlar ama daha pahalıya maloluyor.
  • Peşte de gezdik ancak pek bir şey almadık asıl hatıra alışverişimizi Szentendre diye bir yerde yaptık. yine tuna kenarında bizim alaçatı gibi bir yer. her yer hediyelik eşya. türklere ait bir iki dükkan var. 


  • erikli su, TL alışveriş yapma imkanı ve türk marka abur cubur bulmak mümkün. ben koleksiyon bebeğimi aldım. ve arkadaşlara vermek için magnetler,anahtarlıklar, bardak altlıkları, kalemler şuan bir araya getiremediğim bir sürü küçük parça aldım.bebeğim ve bardak altlığımı resimlerde görebilirsiniz :) ceviz ve fındıkkıranlar da çok sevimliydii :)







  • el yapımı şeyler güzeldi. keçeden, ahşaptan, camdan bir sürü eşya ve bol bol şarap vardı.



  • her sevimli avrupa kasabası gibi burda da bir veba anıtı var. gezdikçe gına geldi artık bu anıtlardan. bir de 0 km taşından. ikisi de her yerde var. bir zaman sonra katalog yapmayacaksanız fotograflarını çekmeye üşenmeye başlıyorsunuz. biz adlarını da ezberlemekten vazgeçtiğimiz için bir zaman sonra veba anıtlarını takip etmeyi bıraktık :)



  • Estargon kalesini hepimiz biliriz.biz de gittik gördük. turistik bir yere dönmüş tabiki zamanla. pek kale havası vermedi :D bunda oraları kaybetmiş olmanın hasetliği var mı bilmem :)
  • bir de avrupa da en sevdiğim şey çok düzenli olması. köyleri bile çok güzel,ev tipleri bahçeleri,her şeyleri göze hitap ediyor. heryer temiz..en ücra yerlerin bile albenisi var. umarım biz de aynı güzelliğe kavuşuruz. 
  • bir de gördüğümüz bir üniversitenin etrafı kalem şeklinde çitlerle kaplıydı. bu da çok güzel ve ilginç geldi. kalem şeklinde süsler de bol bol satılıyor.
  • gezecek bir çok yer daha vardır Macaristan da tabi ama benim gezim iki günle sınırlıydı..gidecek arkadaşlara süper maceralar diliyorum :) 
  • ha unutmadan taxicileri çok uyanık baştan pazarlık yapmazsanız sonradan  istedikleri parayı alıyorlar. taximetrelerle oynuyorlarmış. bizim gruptan bir arkadaş yaşadı.kesinlikle dikkat edilmesi lazım!!





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder