19 Eylül 2013 Perşembe

Cesur Yeni Dünya

Orjinal Adı   : Brave New World
Türkçe Adı   : Cesur Yeni Dünya
Yazar : Aldous Huxley
Sayfa : 317
Yayınevi : İthaki
Türü : Distopya-Roman

geleceğe dönük tahminlerden enteresan bir distopya örneği... Huxley'in yaşayacaklarımıza yönelik tahminlerine üzülsem mi sevinsem mi bilemedim....düzen ve istikrar için üremenin bile denetim altına alındığı, aslında sıfır özgürlük yaşanan bir dünyada, herkesin mutlu olduğunu görmek düşündürücüydü...öteki yandan çok ilkel yaşayanlar da her şeye rağmen mutlu insanlardı...

o halde mutsuz olanlar yalnızca kendini herhangi bir gruba ait hissedemeyenler mi?

yetiştirilme tarzımızın ve farkında olmadan maruz kaldığımız şartlandırmaların hayatımızda ne kadar büyük rol oynadığını.... kendimize ait olduğunu sandığımız düşüncelerimizin bile bazen bize yüklenmiş bilgiler olduğunu...ve bunlar gibi bir sürü kendimizi ,yaşamımızı sorgulamamızı sağlayan konulara değinen kitabı oldukça beğendim..

 kitabın başında ve sonunda yazarın kendi notlarıyla ilgili ya da kitabın background uyla ilgili bilgilerde mevcut. bunlar da kitabın anlaşılmasını oldukça kolaylaştırıyor..okunmasını tavsiye ederim..

ama sonuçta herkes okuduklarından kendince alıntılar yapar..beni mutluluk ve mutsuzluk konusu düşündürdü..alıntım da o yönde oldu..

" mutluluk zor zanaat-özellikle de konu başkalarının mutluluğu olunca. insan eğer sorgulamaksızın kabullenmeye şartlandırılmamışsa , mutluluk, gerçekten çok daha zor bir uğraş.." pp 280

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder