15 Eylül 2013 Pazar

Menekşeler Atlar Oburlar


Orjinal Adı   : Menekşeler Atlar Oburlar
Yazar : Hüsnü Arkan
Sayfa : 206
Yayınevi : Kırmızıkedi
Türü : Roman

adına anlam veremeyip okumaya başladığım sonra her şeyin bir pazılın parçaları gibi yerine oturduğu, menekşeyi de atı da oburu da bize tanıtan bir kitap...

okurken cümlelerin akıp gittiği, benzetmelerin gülümsettiği, mezelerin iştah açtığı bir kitap...

dönem dönem kendi içine hapsolup dünyayı dışardan algılayan,bunu bir kez olsun yaşamış olanların çok şey bulacağı bir kitap..

hüsnü arkan en az şarkıları kadar etkileyici bir dille ulaştırmış bize bu hikayeyi..ben çok beğendim darısı henüz okumayanların başına :)

"sınırlarımı bilen bir çocuktum ben. belki de bu yüzden , daha sonralar, yaşamın çizdiği sınırları hep ciddiye aldım ve her yanılışımda bir kez daha kendi içime gömüldüm.." 


" elimi cebime atıyorum, amcamın paralarını çıkarıp uzatıyorum. pamuklar şarap oluyor.." 

"...gün bitmişti ,artık gecenin çocukları yaşayacaktı ; tombalacılar,pezevenkler,façalı yüzler,birbirine omuz verenler ve birden çekiliverenler...emdikleri kara süt sokaklara dökülecek,gece olacaktı.."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder