14 Eylül 2013 Cumartesi

Kör Saatçi




Orjinal Adı   : The Blind Watchmaker
Türkçe Adı   : Kör Saatçi
Yazar : Richard Dawkins
Sayfa : 404
Yayınevi : Tübitak-Popüler Bilim Kitapları
Türü : Bilim 

Bu kitabı İzmit kitap fuarından almıştım. her sene bir iki tane popüler bilim kitaplarından alıp okumaya çalışırım. bundan da gayet memnun kaldım.

Neden popüler bilim kitapları? Normalde alıp okuduğumda anlaması zor gelen konuları herkesin anlayabileceği örneklerle ve basitlikle anlattıkları için, bilimsel kitapları Tübitak'ın bu serisinden alıp okumayı tercih ediyorum. Benim gibi fen derslerini 9. sınıfta bırakmış insanların bile anlatılanları gayet iyi anladığına şahidim :)

Bu kitaba gelince de "evrim"i anlatıyor. hakkında çok sık yazılan bir konu olduğunu, çoğumuzun evrimi ön yargıyla karşıladığını, anlatılanları da anlasak bile inanmakta güçlük çektiğimizin farkındayım. onlar da farkında zaten. o yüzden de Richard Dawkins "evrim teorisinin" ne olup ne olmadığını izah etmeye çalıştığı biraz dikkat gerektiren ama nihayetinde, temelde yatan özütü bence başarıyla aktaran bir kitap. kısa sürede bitirdim...bilim meraklılarına tavsiye ederim :)

"Kör Saatçi" adı da bir kitaptaki örneğe ithafen koyulmuş.... saatin bir tasarımcısı olduğuna inanıyorsunuz da ,yoldaki taşın neden bir tasarımcısı olduğuna inanmıyorsunuz?( Nasreddin hoca repliğine benzetilmesine sebep olan benim ) diyen ve yaratılışı savunan bir bilim adamına ,aynı örneklerle yaptığı bir çeşit savunmaya benziyor... 

kritiğini yapmak herkesin kendisine kalsın istiyorum :) keyifli okumalar...





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder