11 Kasım 2013 Pazartesi

Fahrenheit 451-Ray Brudbury

Orjinal Adı : Fahrenheit 451
Türkçe Adı : Fahrenheit 451
Yazar           : Ray Bradbury
Çevirmen    : Zerrin Kayalıoğlu-Korkut Kayalıoğlu
Yayınevi     : İthaki
Türü            : Distopia
Sayfa S.     :238

   Distopyaları hem çok seviyorum, hem de çok korkuyorum... her ne kadar zamanında sadece hayal edilmiş olsalar da bir bakıyorsunuz zaman içinde kısmen gerçek olmuşlar...

 İşte bu kitap tam da itfaiyecilerin bir şeyler söndürmek değil de yakmak için çalıştığı bir devirde geçiyor...o şeyler neler mi? maalesef kitaplar... fahrenheit 451 de kitap kağıtlarının yanıp tutuştuğu ısı derecesi :( 

  kitabın başında yazarın kitabı nasıl yazdığıyla ilgili önsözü var orası da kesinlikle okunmaya değer.

kitapla ilgili kendime bir kaç sorum var :

  1-Kitapta çok küçük! bir rolü olan kadın, itfaiyeciler kapıya dayanıp kitaplarını yakmak istediğinde kitaplarıyla beraber kendini de yakıyor...düşünüyorum biri alev hortumunu benim kütüphaneme çevirse ne yaparım?

"kitaplarda bir şeyler olmalıydı,hayal edemeyeceğimiz şeyler,kadının yanan bir evde kalmasını sağlayacak bir şeyler....Bir hiç için kalmazsın."pp85

   2-Sansürlerin kitapları ve düşünceleri kuşa çevirdiği bu devirde, kendi de bir zamanlar yasaklı olan bu kitabı okuyup düşünüyorum...kitapların yakıldığı dönemler oldu...yasaklandıkları oldu... sansüre uğrayıp kuşa çevrildikleri oldu... peki bu kitap hala distopya mı?

3- tek çaremiz kitapları teker teker paylaşıp ezberlemek olsa hangi kitabı ezberlerim?

  •   sorularımı cevaplamaya korkuyorum. her cevap yetersiz sanki ve bir o kadar da acı. tek istediğim bir gün bu soruları silebilmek...

  (  Bu üçüncü maddeden etkinlik yapmak bile mümkün. aklımın bir köşesinde dursun :))

"mutlu olmak için ihtiyacımız olan her şeye sahibiz,ama mutlu değiliz.eksik bir şey var. çevreme bakıyorum. kaybolduğunu kesinlikle bildiğim tek şey,son on ya da on iki yıldır yakmakta olduğum kitaplar."arka kapak

"düğmenin yerini fermuar aldı,insanın gündoğumunda giyinirken düşünecek kadar bile zamanı,bir felsefe saati,dolayısıyla da melankoli saati yok."pp91

   



   

  

2 yorum:

  1. çok etkileyiciymiş kitabın konusu...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bunu senin de listende bir kategoriye ekleyelim bence..güzel bir kitap nurçincim..

      Sil