21 Nisan 2014 Pazartesi

Yürüdüğüm Sokaklar 7-kendime notlarım,alışveriş önerilerim ya da bunun gibi şeyler / Manyas Kuşcenneti

Öğrencilik yıllarımızın coğrafya kitaplarında hep geçerdi ; Manyas Kuşcenneti, Kapadokya, Cennet-Cehennem mağaraları, Pamukkale...Ben de bunları hep merak etmişimdir. Şükür Pamukkale dışında hepsini gezmiş oldum :)
yol tarifi

broşür ve bilet
Manyas eşimin memleketine çok yakın olduğu için yoldan geçerken o insanı dürten kahverengi tabelalardan birini devamlı görüyordum...Hadi gidelim hadi gidelim deyip dururken hava çokta güzel olmamasına rağmen bu haftasonu daha fazla ertelemeden beni götürmeye karar verdi ki o tabelayı her geçerken mızıldanmayayım:) Fazla uzatmadan anlatayım.
köyevinin içi
Bizim güzergah biraz dolaylı oldu, sabah kalkıp kahvaltı için Gönen'de Köy Konağı diye bir restoranta gittik. içi güzel döşenmiş,dışı yeşillik bir yer.Kahvaltı kişi başı 15 TL.Yarı serpme yarı açık büfe bir kahvaltısı var. Bu şu demek soğuklar masada, sıcaklar açık büfe piştikçe alıyorsunuz. Yiyemeyeceğiniz kadar çok çeşit getiriyorlar tüm gün yetiyor :)
Ordan dolana dolana Manyas'a gitmeye başladık. Köy yollarından kıvrıla kıvrıla, kanola tarlalarının sarı renklerine baka baka ilerlerken elimde kameram bu yıl göremediğim bir şeyi aramaya başladım.
Ne mi?
Tabiki uçan leylek :) Göremezsem gezemiycem diye korkudan tarlaları tararken en son bir sürüye denk geldik ve biri tam da benim kadrajın önünden uçtu. Kuşcennetine gitmeden cennete kavuşmuş oldum :)
Leyleği havada gördüm :)
Biz biraz uzun yolu tercih ettik ama bence çok iyi oldu. Normalde bandırmaya giderken ki sapaktan çok yakın ama biz diğer taraftan göle gelmiş olduk.
Yol üstünde bir kahverengi tabela daha vardı "DASKYLEİON" onu da geçmeyelim dedik ama boş çıktı. Açıklama levhası, kalıntıdan büyüktü :) İçeri girilmiyor,yazı da pek okunmuyordu. Her kahverengi tabela da mükemmel bir yere varacak diye bir şey yok..
Daskyleion
olay buymuş
Neyse görmüş olduk diyerek devam ettik, yaklaşık 1 saat sonra Manyas Kuşcennetine vardık.

giriş

Giriş ücreti öğrenciye 2 , sivile 4 TL. Müzekart ve öğretmen kimliği malesef geçersiz. Bileti alıp içerideki büyük bir binaya geçtik. Orada bilgilendirileceğimiz söylendi. Binanın içine geçip bir bayanın yönlendirmesiye müze kısmına girdik.

Kuşcennetinin planı

müze kısmı
Bu kısımda bol bol doldurulmuş kuşlar var. Cinslerin isimleri yanlarında yazılı.Hatta bir tarafta yumurtaları ve bu bölgede yaşayan kuş dışındaki canlılardan da örnekler var(böcekler,balıklar,yılanlar vs.)

favorilerimden,peçeli baykuş
canlı yayın kuşları izliyoruz

Yan odada ise kameralardan kuşların izlenebildiği bir kısım var. Çıkışta ise kimlik bırakarak dürbününüzü alıyorsunuz ve doğru gözetleme kulesinee.
gözetleme kulesi
gözetleme pencereleri
Kuleye tırmanınca pencerelerden göl kenarına baktık ve bir sürü leylek,pelikan ve benim tanıyamadığım kuşu :) yuvalarında,dala tünemiş ya da suda gezinirken gördük. Ama bizim dürbünle kuş seçebilmemiz pek mümkün değildi :) Biraz bakıp sonra aşağı indik. Kuş cennetini de gördük diyerek dürbünleri teslim etmeye gittik. Malesef dürbünle bakmak dışında bir şey yapamıyorsunuz. Doğal ortamı bozmamak için yol dışına çıkamıyor,yüksek sesle konuşamıyorsunuz. Ben böyle sazların arasından falan geçip görecez kuşları sanıyordum ,fazla film izliyorum sanırım :)
cennetten çıktıktan sonra göl kenarına indik bir ihtimal pelikan görürüz diye :)
Ama netice güzel bir gündü. Kahvaltısı , yolculuğu ve coğrafya kitabında geçen bir yerin daha üstünün çizilmesi beni mutlu hissettirdi. Gitmek isteyenlere yazın gidip Erdekte konaklayıp deniz+gönen+manyas yapmalarını tavsiye ederim...

Erdek hakkındaki yazım en yakın sıcak zamanda :)