17 Ocak 2014 Cuma

Matilda


 
 Kış şenliği kapsamında okuduğum kitaplardan beni en çok mutlu edenlerden biri Matilda oldu. Okuma yazma öğrendiğim yıl olan 1988 de ilk kez basılmış olan kitap "Çarlinin çikolata fabrikası" gibi bir çok ünlü çocuk kitabının da yazarı olan Ronald Dahl'ın eseri.

   Kitap okumayı çok seven ve çok küçük yaşlarda okuma öğrenen,oldukça zeki bir kız olan Matilda'nın çok ilgisiz, tamamen TV bağımlısı bir ailesi ve çok otoriter bir müdiresi vardır. Ve Matilda'ya yaptıkları şeylerin cezasını muhakkak çekeceklerdir :)

   Resimlerle süslenmiş olan kitap beni çok eğlendirdi ve bana yıllar önce izlediğim bir filmi hatırlattı. Ve hatta o filmden ezberlediğim ve daima kardeşlerime söylediğim bir sözü de :
 " Ben büyüğüm,sen küçüksün
    Ben haklıyım ,sen haksızsın
    Ve bunu asla değiştiremezsin"
   
    Bu söz kitapta olmamakla birlikte (az önce araştırıp bulduğum) filmde yineleniyordu ve despotluğa demek ki! yatkın olan ben bunu yıllar önce ezberlemişim ve söyleyip duruyorum hala :) Gerçi Matilda bu sözü söyleyenleri pişman etti ama Allah'tan benim çevrede Matilda gibi biri yoktu :)


    Velhasıl 1 günde okuyup bitirdiğim kitap, hem ilk okuduğum yılları, hem yıllarca önce izlediğim bir filmi ve işime geldikçe tekrarladığım yukardaki nakaratı bana hatırlattı :) Hafif bir kitapla mutlu olmak isteyenlere tavsiye edilir....Keyifli okumalar....
                                     


1 yorum: