20 Mayıs 2014 Salı

Attila İlhan - ben sana mecburum

ne zamandır post yazmıyordum..moralim bozuktu herkes gibi..tam yazmaya karar verip oturdum 
tv de yine densiz konuşmalara denk geldim..ama vazgeçmiycem...
attila ilhan benim için önemli bir yazar onu es geçemem..
iş bankası kültür yayınlarından çıkan kitap 156 sayfa.
meşhur şiiri "ben sana mecburum" da bu kitabın içerisinde. aldığım günden bugüne içinden
okuduğum şiirler olmuştu ama ilk kez bahar şenliği için baştan sona kitabı okudum ve
daha öncesinde görmediğim bir kısımla karşılaştım sonunda. 
yazar her şiiriyle ilgili yorumunu kitabın sonunda yapmış.
bunu farkettikten sonra her şiiri bir de kendi değerlendirmesiyle okudum.
gerçekten çok faydalı oldu. en azından şiirleri içselleştirmek biraz daha kolaylaştı.
ayrıca kitap kendi içinde bölümlere ayrılmış...sadece aşk şiirleri değil
toplumcu şiirler de var..attila ilhan'ın solcu yanının ağır bastığı ve
kuvayi milliye ruhunu anladığı askerlik dönemlerinden şiirleri de mevcut...
velhasıl aşkın,devrimin,sokakların,lambaların,köylülerin,kırışıklıkların,karpuzların ,bıcakların
kısacası hayatın cirit attığı bir kitap..herkese tavsiye ederim..
bu kitabın benim için bir diğer önemi ise
benim için imzaladı
evet yanlış görmüyorsunuz imzalı :) çok mutlu olduğum bir gündü...gerçi senesine kalmadı vefat etti :(
şu sıralar izmitte kitap fuarı olmasına rağmen imza almaya korkuyorum :)
neyse uzatmadan bir şiiriyle bu posta bir son vereyim..
sen burda bir yabancısın 
bu rüzgarın tadı senin hiç tatmadığın
bu yolcular bilmediğin bir yerden geliyor
konuştukları dil ömrünce duymadığın
gözlerini sakla sen burda bir yabancısın
akşam tren raylarına yağmur yağıyor

devrilmiş bu sokak ayak basmadığın
çarmıha gerilmiş afişler ıslanıyor
karanlıkta bir kadın tanımadığın
bir şeyler söylüyor anlamadığın
şüpheli oteller üstüne geriniyor
sen burda bir yabancısın saklanmalısın
akşam tren raylarına yağmur yağıyor

not: bu post tıpkı attila ilhan gibi büyük harf kullanmadan yazılmıştır. sanırım harflerin eşitliği de insanlarınki kadar önemli...



4 yorum:

  1. Günaydın canım. Ne kadar güzel. İmzalı kitapların değeri çok daha fazla oluyor kişi için. Daha bir kıymetli , özel...
    Pazar fuardaydık tatlım Ayşe Kulin kuyruğu çook fenaydı. Kaç saatte bitmiştir hiç bilmiyorum.
    Bu arada 25 mayıs pazar Seka park etkinliği tamamdır canım. İstanbul ve Adapazarı ailelerinide davet ettik. İnşallah çok güzel olacak. Eşlerle beraber çok keyifli olacak. Tabiii sobetten okumaya fırsat bulursak.
    Tam yer bilgisi için haberleşiriz. Ben post hazırlayıp blogda da yayınlayacağım.
    Görüşürüz....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet imzalı kitaba sahip olmak çok güzel :) ayşe kulin kuyruğunun uzun olması normaldir,en çok okunan yazarlardan...benim gitmediğim iyi oldu,kadına yazık olacaktı...mesela bugün gülten dayıoğlu'nun konferansına götürdük çocukları,içten içten tırsıyorum.kadın 80 yaşındaymış zaten inş bişey olmaz :P
      pazar günü de bir aksilik olmazsa katılırız inş,msjınızı bekliycem görüşürüz :)

      Sil
  2. Atilla ilhan büyük üstad :)
    Ne mutlu sana ben kitap fuarında sıralarda durup bekleyemedim bile.. böyle özel kitaplar kişiye özel olmalı :)

    Ayrıca şey seni mimledim haberin olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet imzalı kitaplar her ne kadar imzalayan için kuyruktaki bir diğeri olsa da imzalatan için gerçekten önemli oluyor:)
      mimlenmek nasıl bir şey bilmiyorum canım..insanların yazdıklarını görüyorum ama ben ne yapacağımı bilemiyorum :) help mee

      Sil